13 September, 2010

misteri pembunuhan datuk sosilawati III

isu pengakuan suspek.

suspek yang terlibat termasuklah 6 pekerja ladang kelapa sawit tu [link]

kan musykil kenapa dorang ni cepat sangat mengaku..

so ni adalah sebab-sebabnya (mungkin)

- pekerja ni baru-baru belaka. tak biasa buat jahat. jadi bila kena gertak dengan polis, terus mengaku. logik kan di sini.

- mereka diarahkan untuk pukul & bakar. dorang ikut je arahan bos. tapi bila dengan polis, takut lagi dengan hukuman-hukuman etc, jadi bila kena suruh mengaku, mengaku je la..

-lingkungan umur suspek 19-41 tahun [link] ..jadi ada yang muda lagi kan.. budak-budak kan takut..jadi mengaku je la..

tapi masih ada kemusykilan..

1. siapa yang mengaku sebenarnya? suspek utama @ suspek pekerja ni?
2. siapa yang bawa ke tempat kejadian? suspek utama ke? takkan pekerja ni tiba-tiba nak bawa polis ke sana?suspek utama yang hebat tu takkan la senang-senang nak tunjuk lokasi?herm. (am i missing something..)

musykil lagi. jadi isu pengakuan ni tak settle lagi.

----- update 19.12 -----

oh rupanya..suspek utama yang tunjuk lokasi. sebab DS ke Banting nak jumpa dia. sebab tu la polis tau & membawa ke penemuan lokasi.

---- end ----

ps, nak tengok gambar datuk tu kat sini [link] -kredit tu ana

oh ini pun menarik..

Jam mahal milik jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, yang diambil salah seorang penjenayah sebagai ‘kenang-kenangan’ selepas mangsa dibunuh menjadi petunjuk paling penting berhubung kes bunuh dan bakar mangsa berkenaan. [link]

jadi betul la tu? tak payah tunggu forensik sah kan.. hmm.. takkan kebetulan jam tu ada kat suspek.. tapi bukti ni lagi menunjukkan suspek tu kurang berpengetahuan. kalau ye pun nak pakai jam tu..tunggu la siasatan settle dulu.. aduh.. ke gimik je ni?

0 comment (s):

>