16 September, 2010

mercun @ brunei

ini adalah gambar mengenai kemasyuran penjualan mercun di Brunei. Gambar telah diambil daripada 3 buah Supermarket yang sempat diterokai.

sebelum itu, memperkenalkan Upin & Ipin versi Brunei..


motif pakaikan tudung??

ok. mercun di..

SUPERMARKET HUA HO BUNUT






SUPERMARKET SIM KIM HUA (SKH)






SUPERMARKET HUA HO YAYASAN




ada lagi 1 unit kedai mercun semata-mata kat Gadong (Bandar) tapi lupa nak ambik gambar.

setakat ni takde la pulak kes putus hari ke putus tangan ke. sebab orang Brunei tak modify mercun tu. semua dah complete kan. nak bunga api, roket, bom etc. kat malaysia ada bunga api je banyak, so nak modify jadi rocket tu la yang buat jari putus. haha.

ok. adik-adik jangan main mercun.

0 comment (s):

>